Recenzia: Wave trip

Wave Trip je najnovším výtvorom škótskeho štúdia Lucky Frame, ktoré si na hernej iOS scéne spravilo dobré meno hlavne vďaka titulu Bad Hotel. Ten sa tento rok stal aj jedným z finalistov na IGF (Independent Games Festival) za výnimočnosť po zvukovej stránke. A práve audio hrá veľmi významnú úlohu aj vo Wave Trip.

Z hľadiska hernej mechaniky a ovládania sa Wave Trip podobá napr. na populárny titul Jetpack Joyride. Na rozdiel od Berryho Steakfriesa je však hlavným protagonistom akýsi astronaut. Ten poletuje zľava doprava a hráč jedným virtuálnym tlačidlom ovláda jeho výšku a druhým aktivuje silové pole. To slúži na odrážanie nepriateľov a postupom času sa dobíja.

Čo však robí Wave Trip v možno už trochu preplnenej kategórii podobných hier skutočne odlišným, je práve vyššie spomínaná zvuková kulisa. Tú si hráč v podstate vytvára sám. Každý hráčom pozbieraný objekt vydá určitý zvuk a následne sa všetky prehrávajú v slučke, čím v neskorších fázach jednotlivých levelov vzniká zaujímavý hudobný výtvor. Navyše je v hre implementovaný aj editor levelov, kde je možné jednoducho si vyskladať vlastné melódie a následne ich zdieľať. Vďaka tejto možnosti je zabezpečený neustály prísun nových levelov od ostatných hráčov.

Po grafickej stránke sa hre nedá uprieť svojský jednoduchý štýl, ale z hľadiska zábavnosti to už trochu škrípe. Vadilo mi nie celkom presné ovládanie, v podstate nulová výzva, keďže všetky levely sú prístupné hneď od začiatku a chýbajú aj Game Center achievement-y. Kto si však chce v tejto kategórii hier vyskúšať niečo trochu iné a rád sa pohráva s tvorbou hudby, tomu sa Wave Trip bude určite páčiť.

[youtube id=”6oQU4HU4-TY” width=”620" height=”400"]