Recenzia: Quell Memento

Ako skalný fanúšik série skvelých logických hier Quell som neodolal a odpovedal na tweet autorov, v ktorom ponúkali recenzentom promo kódy na najnovší diel ešte pred jeho zverejnením na AppStore. Keďže mali záujem aj o recenziu v slovenčine, o chvíľu som už Quell Memento exkluzívne spúšťal v očakávaní, čo nového Fallen Tree Games tento krát vymysleli. Hneď na úvod môžem prezradiť, že je toho naozaj dosť a ani tretie pokračovanie nie je ani náhodou iba množina nových levelov.

Hneď po spustení hry hráča privíta krásna grafika, ktorá je síce verná svojim predchodcom, ale pôsobí ešte viac uhladene a pridáva veľa nových efektov, ktoré ju ešte viac oživujú. Výbornú melancholickú atmosféru dotvára krásna hudba v podaní Steven-a Cravis-a. Počas hrania sa tu síce objavia aj skladby z predošlých dvoch dielov, pribudli však samozrejme aj nové. Kompiláciu všetkých melódií inšpirovaných sériou Quell je možné si zakúpiť aj samostatne cez iTunes.

Poďme však späť k hre samotnej. Tá nás prevedie životným príbehom samotného rozprávača, čo pridáva na atmosfére, keďže mňa neustále zaujímalo, akými strastiplnými cestami bude jeho životná púť pokračovať ďalej. Prvé úrovne predstavujú jeho detstvo a sú postavené iba z najjednoduchších herných prvkov. To umožňuje, aby si Quell Memento užili aj nováčikovia touto sériou nepoškvrnení. Úlohou hráča v úvodných leveloch je presúvaním jednej alebo viacerých kvapiek dažďa zbierať perly. Neskôr pribúdajú nové a nové herné mechanizmy vo forme rozsvecovania políčok, rozbíjania ľadových kociek, osvetľovania diamantov a rôznych ďalších.

Kým v predošlých dieloch série Quell ma ku ich koncu už trochu začínal nudiť stereotyp, tu o ňom nemôže byť ani reč. Zaujímavým prvkom, ktorý tiež zvyšuje rozmanitosť a znovuhrateľnosť je zbieranie drahokamov, ktoré sú v každom kole ukryté pod jedným špeciálnym políčkom. Podobne sú v niektorých kolách schované aj portály do tajných levelov, v ktorých hráč pre zmenu hľadá starodávne hodinky. Spolu tak Quell Memento obsahuje vyše 150 úrovní a 100%-né skompletizovanie hráčom chvíľu potrvá. Mne to zabralo asi 5 dní.

[youtube id=”RnemX6xn0Ss” width=”620" height=”349"]

Ak teda zrátam dlhú hernú dobu, krásnu grafiku, nádhernú hudbu a výborne premyslené herné mechanizmy, vychádza mi, že by najnovší prírastok do rodiny Quell mal byť povinnosťou pre každého milovníka kvalitných logických hier. Na záver sa chcem ešte raz poďakovať autorom hry Fallen Tree Games za poskytnutie exkluzívneho promo kódu.