Recenzia: Puzzle Restorer

Medzi moje najobľúbenejšie hry na iOS patria aj logické. Hlavne také, pri ktorých ma netlačí čas a môžem pokojne uvažovať nad daným problémom. Dnes recenzovaný Puzzle Restorer má na svedomí španielsky tím Gavina Games, ktorý si na AppStore urobil dobré meno už svojou prvotinou – výbornou logickou hrou Qvoid. Moje očakávania od ich nového diela boli preto pochopiteľne vysoké.

V Puzzle Restorer sa hráč vžije do role reštaurátora (či falzifikátora) obrazov. Vo forme logickej hry je jeho cieľom na štvorčekovanom plátne vytvoriť dokonalú kópiu obrazovej predlohy. Progres pri tejto zábavnej činnosti však sťažuje obmedzený počet ťahov štetcom a tiež limitované množstvo farby. V úvodných kolách Puzzle Restorer trochu pripomína hru “nakresli domček jedným ťahom”, ale v neskorších pribúdajú rôzne farby, ich miešanie a hranie sa tak príjemne komplikuje. Jednotlivé levely sú podľa náročnosti rozdelené do štyroch kategórií. Čerešničkou na torte sú tzv. tajné kolá, kde platia oproti tým základným trochu iné pravidla, na ktoré musí prísť hráč sám.

Puzzle Restorer má veľmi podarenú prezentáciu, či už ide o grafickú alebo zvukovú stránku. Hudba je síce trochu monotónna a po čase začne nudiť, ale inak sa hre v tomto smere nedá nič vytknúť. Keď k tomu pripočítam veľmi originálny nápad, tak to vyzerá na ďalšiu povinnú výbavu iZariadeni všetkých milovníkov logických hier. Žiaľ, celkom tak tomu nie je z dvoch dôvodov. Prvým je z môjho pohľadu nepochopiteľne chýbajúca integrácia s GameCenter. Druhým a podstatne významnejším dôvodom je to, že Puzzle Restorer nemusí sadnúť každému. Koho však zaujme, toho nepustí, kým neurobí posledný ťah štetcom a nespotrebuje poslednú kvapku farby.

[youtube id=”DkUuKdM_5qA” width=”620″ height=”349″]

Na záver by som sa chcel poďakovať Raimonovi Zamorovi, jednému z členov Gavina Games, za poskytnutie promo kódu.