Haze – úžasne krásna aplikácia o počasí

Je veľmi veľa vecí, bez ktorých si neviete predstaviť svoj deň. Okrem maznania sa s iPhone-om, to sú určite aj informácie o počasí. Či už ide o aktuálny deň alebo niekoľko dní dopredu, je dôležité to vedieť a spraviť si podľa toho plány. Aplikácií o počasí nájdete na Appstore mnoho, avšak je iba jedna, ktorá má úžastne krásny minimalistický dizajn a tou je Haze.

O aplikácii

Pri prvom zapnutí, vás krátke intro prevedie základnými prvkami, ktoré vám poslúžia na zorientovanie sa v aplikácii. Dôležité je samozrejme povoliť lokalizačné služby, aby aplikácia vedela určiť vašu momentálnu polohu. Na úvodnej obrazovke uvidíte priehľadný kruh s aktuálnou teplotou v strede. Farby pozadia sa prispôsobujú teplote, takže ak je vonku chladno pozadie je modré, čím je teplejšie, tým sa farby menia do odtieňov oranžovej a žltej. Na pozadí si tiež môžte všimnúť veľmi jemný motív znázorňujúci šípky. Podľa toho viete, ako sa bude meniť počasie následujúci deň. Ak smerujú hore bude teplejšie, ak dole bude chladnejšie. Záleží tiež od rýchlosti animácie. Ak je pomalá, teplota sa zmení iba o trocha, ak je rýchla, o veľa.

Okrem kruhu s teplotou sú na obrazovke ďalšie 3 ikony. V ľavom dolnom rohu je motív slnka. Po jeho kliknutí vám kruh v strede ukazuje informáciu o dobe žiarenia slnka cez deň. Za týmto kruhom sa skrývajú informácie o čase východu/západu slnka, sile UV žiarenia, hustote mrakov a o tom, či je slnečno, alebo zamračené. Zobrazíte ich kliknutím na kruh.

V strede sa nachádza malý teplomer. Je to zároveň aj domáca obrazovka. Kruh ukazuje aktuálnu teplotu. Po kliknutí naňho sa vám zobrazia informácie o najvyššej a najnižšej dennej teplote, rýchlosti vetra, kompas a teplote na pocit.

V pravom dolnom rohu sa nachádza kvapka. Hlavný kruh ukazuje možnosť výskytu zrážok v percentách. Ďalšími informáciami sú vlhkosť/tlak vzduchu a hustota zrážok.

Nechýba tu ani predpoveď počasia na nasledujúce dni. Je zobrazená hore a predpovedá následujúce 4 dni. Vyvoláte ju miernym posunutím obrazovky nadol.V menu, ktoré vyvoláte potiahnutím prsta nadol obrazovky, môžte nastaviť všetky potrebné veci. Stupne celsia alebo fahrenheity, možnosť zapnutia alebo vypnutia zvukov, ovládanie obrazovky nakláňaním mobilu, alebo zmenu témy. Nové témy sa otvárajú postupným používaním aplikácie. Informácie o počasí môžete zdielať cez mail, SMS alebo Twitter. V menu sú tiež zaujímavé rekordy z oblasti počasia z histórie zobrazené na vlastnej lište dole.

Resumé

Aplikácia obsahuje naozaj mnoho funkcií. Všetky prechody animácii a intuitívne ovládanie sú na najvyššej úrovni. To isté platí o zvukoch, ktoré ich sprevádzajú. Ako som vravel na začiatku aplikácia má krásny minimalistický dizajn a naozaj je jednou z najkrajších aplikácií, aké som na Appstore videl. Miernym nedostatkom môže byť to, že informácie sú dostupné iba na mieste, kde sa práve nachádzate. Ide však iba o verziu 1.0, ktorej k dokonalosti nechýba veľa.

Aplikácia je dostupná v Appstore za uvádzaciu cenu 0,89€ TU. Určite neváhajte a kúpte si ju čo najskôr. Je to totiž aplikácia, ktorá by nemala vo vašom iPhone chýbať.