Counter Strike: Global Offensive

Najnovší prírastok do rodiny Counter Strike je už štvrtý v poradí a množstvo hráčov tejto populárnej hry sa dočkalo. Je to len druhýkrát, čo Valve vydalo hru súčasne vo verziách pre PC a Mac naraz (ešte Portal 2). S novým vydaním Valve zverejnilo štatistiky podľa ktorých sa predalo viac ako 25 miliónov kópií hry Counter-Strike. Táto štatistika ale nezapočítava nelegálne verzie tejto hry.

V ponuke herných módov je novinkou zbraňový kurz, ktorý nie je vôbec náročný. Hráč si však zvykne na nové prostredie a určite ho to zabaví. Ďaľším módom je offline hra s botmi v arénach. Boti budú vždy botmi, ale je dobré si to najprv vyskúšať. Novinkou je tiež ” matchmaking” – hráči sú spárovaní proti oponentom rovnakej zručnosti(na základe vašich víťazných/prehratých %), čo by mohlo viesť k vyrovnanejším súbojom. K úplným novinkám sa tiež pridávajú módy Arms Race a Demolition, ktoré fungujá v štýle známeho GunGame, len trošku pozmenené. Čím viac killov má hráč, tým lepšiu zbraň dostane.

Zbrane

Nové zbrane a vylepšenia vždy hráčov veľmi potešia. Prešli  grafickou zmenou a tiež majú odlišné zvuky výstrelov.Nové CS: GO prináša:

• Molotov kokotejl, ktorý zanecháva na zemi stopu ohňa a zabraňuje súperovi napredovať
  • Paralizér, ten slúži na zosmiešnenie súpera podobne ako knife, ale je dosť drahý.
  • Návnadový granát vytvára falošnú značku na radare nepriateľa.
  • Nová spawn pištoľ P-2000 pre teroristov
  • TEC-9, pištoľ len pre teroristov
  • SSG 08 náhradou za scaut
  • SCAR-20(sniper)
  • SG 556 náhradou za Krieg 552
  • MP9 náhradou za ct-MP5
  • MP7 náhradou za ct-TMP
  • PP-Bizon náhradou za teroristickú MP5
  • Brokovnice Nova a MAG-7
  • Guľomet Negev

Mapy a grafika

K hre je dodávaných osem klasických máp: Aztec,Dust, Dust2, Inferno, Italy, Nuke, Office a Train. Vizuálny upgrade je určite krok k lepšiemu. Textúry sú ostrejšie a niektoré mapy redizajnované (hráčov to prekvapí ako prvé). Mapa Italy má  rozšírenia priestorov, nové mosty, zmenu spawnu teroristov. Podobne aj v Dust a Aztec. Valve to vysvetlilo ako potrebou vyrovnať rovnováhu v mapových štruktúrach pri hraní za obe strany. Zmeny nastali aj pri intenzite flashu, defúzovacie zariadenie má každý CT pri narodení a môže ho vyhodiť, nové prispôsobenie zameriavacieho krížika, menej skinov postáv na výber.

Grafika

Novinky sú pre hráčov ďaľšou výzvou a CS: GO určite nesklame. Hratelnosť je stále na vysokej úrovni, headshoty majú vždy svoje čaro a nové funkcie sú vítané. Ja a určite aj množstvo ďaľších hráčov opäť strávime hodiny pri novom Global Offensive, aby sme nazbierali nejaký ten skill. Užite si zážitok z hry, stretneme sa niekde na servery.

[youtube id=”edYCtaNueQY” width=”600" height=”350"]

Counter Strike: Global Offensive (10,99€) si môžete kúpiť cez Steam tu: http://store.steampowered.com/app/730/

Ďaľšie  hry na Mac od Valve: