Random Heroes – recenzia

Vo svojej prvej recenzii by som sa pozrel na zúbok hre Random Heroes od tvorcov kultovej série iOS hier League of Evil. Už ikonka napovedá tomu, že autori z malého nezávislého kanadského štúdia Ravenous Games ostali verní svojmu pixelovému retro štýlu.  Na rozdiel od vyššie spomínanej série sa však nejedná o čistokrvnú behačku, v ktorej sú potrebné nadľudské reflexy, ale o 2D strieľačku s jednoduchými prvkami RPG. Zaskáču si však aj „náhodní hrdinovia“.

Role-playing elementy sú v hre nepriamo reprezentované peniazmi, resp. tým, čo si za ne hráč môže kúpiť. Na jednej strane sú to zbrane, od tradičných pištolí a samopalov, cez raketomety, až po menej tradičné pulzné pušky a plameňomety. Každá zbraň je popísaná dvoma vlastnosťami – silou a rýchlosťou paľby.

Druhú kategóriu predmetov tvoria kostýmy, medzi ktorými si vyberú obe hráčske pohlavia, keďže sú k dispozícii ako ninja, tak aj napríklad roztlieskavačka a mnoho ďalších. Z toho pramení aj názov tejto hry. Výber kostýmu má, rovnako ako voľba zbrane, zásadný vplyv na hranie, keďže od neho závisí veľkosť hráčovej energie, pohyblivosť a sila.

Peniažky na všetky predmety získava hráč ničením nepriateľov. Zo začiatku sa môže zdať, že sú ceny privysoké a šetrenie na ďalšiu pištoľku chvíľu trvá. S nástupom silnejších nepriateľov sa to však celkom dobre rozbehne a hru nie je problém dohrávať s najlepšou zbraňou v ruke, v najdrahšom kostýme. Celý proces sa dá, ako je to v súčasnej dobe už zvykom, urýchliť aj nákupom virtuálnej meny za skutočné peniaze. Random Hereos sa musia prestrieľať aktuálne štyrmi kapitolami po 10 levelov.  Na konci každej z nich čaká Boss a práve v stretnutiach s týmito nadrozmernými nepriateľmi by som videl jednu z mála slabín hry. Tieto súboje sú dosť nezáživné a väčšinou sa dajú zvládnuť rozumným umiestnením hrdinu a držaním prsta na „spúšti“.

Ostatné levely sú však zábavné, ku každému druhu nepriateľov treba pristupovať trochu inak a zo strieľania a následných zásahov som mal veľmi dobrý pocit, ktorý je pri tomto type hier veľmi dôležitý. Ak k tomu pripočítam veľmi presné virtuálne ovládanie, peknú retro grafiku a parádnu hudbu, výsledkom je hra, ktorú by si milovníci 2D strieľačiek nemali nechať ujsť. Odporúčam ju však vyskúšať každému, keďže je momentálne na App Store zadarmo.