Moov HR – nový pomocník pri cvičení

Pre fanúšikov športovania s využívaním najnovších technologických vychytávok prinášame krátku recenziu o Moov HR. Ide o monitorovacie zariadenie, ktoré sníma frekvenciu úderov vášho srdca (angl. Heart Rate – HR). Jedná sa teda o pomôcku pri cvičení, ktorá vám môže pomôcť správne zvoliť mieru zaťaženia vášho tela pri behaní, cvičení a podobne. Jeho používaním si uľahčíte život, ak chcete správne športovať a nemusíte byť odkázaní len na odhadovanie správnej frekvencie.

Moov HR – nový pomocník pri cvičení - 1

Moov HR – nový pomocník pri cvičení (Foto: http://www.trustedreviews.com/reviews/moov-hr)

Čo Moov HR vlastne je

Na rozdiel od klasických monitorov, ktoré sa pripájajú na ruky, stehná, hrudník a najnovšie aj z uší, ponúka Moov HR nový spôsob čítania údajov zo spánkovej oblasti na hlave. Nosí sa na hlave, podobne ako čelenka, a prepája sa na iOS alebo Android. Poslúži na sledovanie tepu srdca pri vysoko–intenzívnych intervalových tréningoch, ktoré sú zamerané na to, aby sa cvičilo v špecifickom intervale srdečného rytmu. Pri cvičení je dôležité strážiť si tento interval, aby sa dosiahol požadovaný efekt, či sa jedná o spaľovanie tukov, zvyšovanie výkonu a odolnosti alebo celkový prospech pre kardiovaskulárny systém. Jeho predchodca Moov Now slúži dobre a výrobcovia odporúčajú používať oba, keďže je ich možno spárovať a tak môžete cez aplikáciu sledovať údaje z oboch meračov. Niečo podobne akurát na hrudníku sa v dnešnej dobe využíva v cyklistike. Tímy si tak vedie odsledovať svojich jazdcov a optimalizovať ich fyzický výkon. Na výkon športový si potom môžete vsadiť napríklad prostredníctvom https://extra.bet365.com/news/sk/Cyklistika.

Materiál a nosenie

Podobne ako Moov Now, aj Moov HR je vyrobený zo sajúceho materiálu, aký sa požíva pri väčšine športového oblečenia. Na vnútornej strane sa nachádza silikónové puzdro, do ktorého sa umiestni senzor načítanie údajov. Dizajn je šikovný a jednoduchý, takže sa senzor bez problémov vyberá. Trošku praxe však chce nasadenie a správne umiestnenie na hlavu. Treba aby bol senzor v spánkovej oblasti a bez vlasov, takže si musíte vymyslieť nejaký grif, ako to zabezpečíte. Pri samotnej fyzickej aktivite síce cítite, že sa vám viac zohrieva čelo, ale pozitívom je že čelenka zabraňuje potu stekať do tváre.

Moov HR – nový pomocník pri cvičení - 2

Moov HR – nový pomocník pri cvičení (Foto: http://www.trustedreviews.com/reviews/moov-hr)

Nabíjanie a iné možnosti

Batéria by mala zvládnuť 6 hodín, čo je podľa väčšiny užívateľov dostačujúce. Nabíjanie je cez micro USB konektor, ktorý treba pripojiť k zodpovedajúcemu zdroju. Ďalej je možné požívať Moov HR aj pri plávaní. Je potrebné, aby bol senzor umiestnený v spánkovej oblasti a najlepšie je dať si ho pod plávaciu čiapku. Nezabudnúť priložiť ho rovno na pokožku, nie na vlasy.

Výhody a nevýhody

Zhrňme si teda najskôr jeho nevýhody. Prvou je, že sa treba trochu pohrať s nastavením aplikácie, než začne správne čítať údaje. Druhou je obmedzený počet tréningových cyklov v jeden moment. Jeho výhody sú však viaceré a prekonávajú negatíva. Prvou je pohodlné nosenie. Potom presné čítanie údajov. Ďalej je tu real-time trénovanie a motivácia, ktorú určite oceníte pri náročných cvičeniach. A nakoniec jeho kompatibilita s inými podobnými aplikáciami, takže ak máte svoju obľúbenú, tak sa s ňou nemusíte rozlúčiť.