Aplikácie a dodatočné platby

 

WhatsApp je aplikácia, ktorú nie je treba ani predstavovať. No ak by niekto počul o nej prvý krát tak slúži na komunikáciu s priateľmi.  WhatsApp je v súčasnosti jedným z najpopulárnejších aplikácií pre zasielanie správ po celom s 17 miliardami správ prenášaných denne (7 miliárd prichádzajúcich a odchádzajúcich 10 miliárd), s viac než 100 miliónov má sám Android . Môžete posielať hlasové správy, fotky a podobne. Je to podobné ako Facebook messeger avšak na registráciu slúži Vaše telefónne číslo. Pomocou telefónneho čísla a preskenovaní telefónneho zoznamu Vám nájde automaticky priateľov. Aplikácia fungovala doteraz za jednorazový poplatok 0,89 eura. Avšak zahraničné médiá prišli so správou, že aplikácia by mala prísť s ročným predplatným. Kto si aplikáciu na iOS zariadenie kúpi za 0,89 eura bude je mať doživotne zadarmo. Inak sa očakáva ročný poplatok vo výške 0,89 eura. Na takomto systéme funguje aplikácia už na platforme Android.

Podobným plateným smerom sa má uberať aj Facebook. Ak budete niekomu chcieť poslať správu a ten nebude Vaším priateľom, budete si musieť za to zaplatiť. Čo sa týka celebrít tak cena za správu sa môže vyšplhať aj do výšky cca 10 eur. V Českej republike sa tento systém už objavil. Spoločnosť tak chce obmedziť spam. Podobným smerom sa šíria aj vírusy. Vy kliknete na správu a tá sa automaticky pošle ďalším ľudom. Platený koncept by sa mal nachádzať v testovacej fáze. Rovnakým smerom sa uberá aj nová hra RealRacing 3. Hra je zadarmo no je obmedzená. Hra rozdelila používateľov na dve strany. 1. by si radšej zaplatila za hru a mala všetko v cene a druhá je rada, že je hra zadarmo lebo pravdepodobne by si ju nekúpili.

Ak sa pozrieme na konkurenčný “Android store” (Google play) tak môžeme vidieť isté približovanie sa k sebe. Android používatelia majú veľa aplikácií zadarmo alebo lite verzie. AppleStore išiel cestou, že zákazník si raz zaplatí a má to stále. Avšak pomaly sa dostáva do popredia platené predplatné. Ďalším príkladom je aj Navigon. Za aktualizáciu 4x ročne si musíte zaplatiť.

Otázne je čo na tento systém povedia zákazníci. Je tu isté riziko, že Nás zaplaví buď reklama alebo budeme musieť hry, aplikácie platiť ročné predplatné. Je to možno extrémny príklad no všetko tomu nasvedčuje. Systém “zadarmo a potom plať” by mohol byť zneužitý do takej miery ako sú dnes niektoré weby. Ide na stránku a neustále vyskakuje reklama, alebo je web taký presýtený reklamou, že máte problém nájsť hľadané informácie.

Aký systém by vyhovoval Vám? Radšej si zaplatíte raz a viac alebo budete radšej platiť menej a často za obdobie iba keď to využívate?