#3 Slovenskí/českí developeri, ukážte sa!

Uplynuli ďalšie dva týždne a opäť nastal čas predstaviť ďalšieho slovenského developera. Dnes, v podarí už tretieho developera, budeme predstavovať nie len samotného vývojára, ale aj celé vývojárske štúdio TOP3LINE.

Puzzle Expedition

Hra so základnou grafikou a jednoduchým ovládaním vám zaiste pripomenie staré časy počítačových hier. Po celý dobu hráte dvomi postavami, ktoré musíte dostať z východiskového bodu do cieľa. Postupom v hre sa menia motívy v pozadí hry, pridávajú sa rôzne maličkosti, ktoré zvyšujú zaujímavosť hry, ale princíp hry zostáva zachovaný.  Hra začína byť zaujímavá v momente, keď si musíte postavičkami navzájom pomáhať, aby ste dokončili level. Veľká škoda je nepresného ovládania a nie zrovna peknej grafiky, inak je hra pomerne podarená.

Aplikáciu si môžete stiahnuť tu (1,59€).

Developer

V mene vývojárskeho štúdia Top3Line nám rozhovor poskytol pán Marián Ferko.

Som spoluzakladateľom aj firmy Top3Line. V game biznise som už cca 18 rokov. Mam za sebou cca 22 úspešne ukončených herných projektov. Zameriavam sa na oblasť grafiky, animácii a ľudských zdrojov. Firmu Top3Line sme zakladali za účelom vytvorenia teamu zameriavajúceho sa na menšie projekty pre handheldy a mobilné telefóny.

 

 

 

  •  1. Čo vás inšpirovalo vytvoriť hru pre iZariadenia… prečo práve Puzzle Expedition?

“Genéza vzniku hry Puzzle Expedition bola naozaj kľukatá. Hra samotná stavia na základoch legendárnej hry Quadrax vytvorenej na ZX Spectrum v roku 1994. Hra Quadrax si svojho času vytvorila obrovskú hráčsku základňu ktorá je stále aktívna. Neskôr túto hru Cauldron prerobil na PC (DOS). V roku 2008 sme uvažovali vo firme vyskúšať ďalšie menšie herné platformy ako napr. NINTENDO DS. Keďže sme vedeli že vstup na novú platformu je vždy komplikovanejší než sa na prvý pohľad zdá, zvolili sme si pre hru čo najjednoduchší herný princíp. Quadrax bol v tomto prípade ideálny. Jednoducho realizovatelná hra s jasne vyprofilovaným herným princípom. Licencovali sme si herný princíp Quadraxa od Cauldronu a práca sa mohla začať. Po úspešnom ukončení projektu Puzzle Expedition sa nám podarilo hru umiestniť na herný trh Nintenda DS. Hra samotná je stavaná na dve rozdelené obrazovky Nintenda DS. Keďže pre hru sme vytvorili vlastný engine, rozhodli sme sa titul prerobiť aj na PC a iOS platformu. (čo pôvodne vôbec nebolo v pláne) Tu nás trošku potrápilo väčšie rozlíšenie obrazoviek na ktoré pôvodne grafika hry nebola vytváraná. Zatiaľ čo na všetkých platformách sme museli ísť na trh cez publishera, pri iOS platforme nás lákala možnosť predaja cez AppStore, kde sme mohli vidieť reálne čísla predaja z jednotlivých regiónov bez spoluúčasti publishera a samozrejme s tým spojený aj väčší príjem z každého predaného kusa. Pri tvorbe na prvý iPad nás fascinovala možnosť hrania na veľkej obrazovke s množstvom detailov. iPad je naozaj úžasná herná konzola.”

  • 2. Ako dlho ste ju vyvíjali… pracovali ste sám alebo ste mali tím ľudí?

“Gru sme na všetky platformy robili cca rok a pol čistého času. Počas tejto tvorby sme pracovali aj na projekte nenásilnej strielačky  RELOAD pre Nintendo Wii a iOS (iPad, iPhone) ktorý nám zabral cca rok. Takže finálne dokončenie Puzzle Expedition pre iOS  platformu sa nám trošku posunulo. Team ľudí v Top3Line má veľmi veľké skúsenosti s vytváraním hier čerpajúc z mnohoročných skúseností Cauldronu. Momentálne má náš team 10 ľudí a dokážeme vytvárať hry na všetky hlavné herné platformy. Momentálne máme za sebou tri úspešné projekty. Naposledy sme ukončili konverziu hry Jessica’s Cupcake Café HD pre platformu iOS. Hra je momentálne na AppStore zadarmo.”

  • 3. Máte nejaké predchádzajúce skúsenosti s vytváraním hier… poprípade s webovými stránkami alebo s programovaním?

Otázku som odpovedal len za seba, keďže celá hra nie je dielom jednotlivca. S tvorbou hier mám pomerne bohaté skúsenosti kedže v gamebiznise pôsobím už cca 18 rokov. Začínal som na ZX Spectre a prešiel celou plejádou herných platforiem. Hry som zo začiatku skúšal programovať sám, ale keďže som rýchlo zistil že toto nebude moja doména, presunul som svoj záujem výhradne na tvorbu grafiky a animácií do hier. Momentálne mám za sebou okolo 22 úspešne ukončených herných projektov.

  • 4. Aké máte plány do budúcna?

“Momentálne sa zameriavame na menšie projekty avšak radi by sme časom spustili väčší projekt ktorým dokážeme osloviť najširšiu masu hráčov. V každom prípade vidíme že platformy Android/iOS sa stanú v budúcnosti na trhu dominantné.”